Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarVisa lista på medlemmar  Sök i forumetSök
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Signaturer (Låst forum Låst forum)
 Gamla Vykorts forum för vykortssamlare -> Signaturer
Ämne Ämne: Stina Broome Skicka svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Prev Topic | Nästa ämne >>
turnip
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 04 december 2008 kl 15:19 - IP Citera turnip

Hej. Samlar Stina Broome kort sedan många år. Det börjar bli så många att jag funderar på att göra en katalog. Men jag behöver lite mer material och information. Jag ser ibland kort på auktion men tyvärr är dom sällan beskrivna bra. Jag behöver veta kortnumret och ibland också vilken typ av baksida kortet har. Stina korten har en lite kompliserad numrering och dessutom är dom flesta korten i två storlekar. Skulle vara kul om någon hörde av sig till mig om Stina kort. Om någon är riktigt intresserad har jag en del intressanta uppgifter. Mitt e-mail är turnip@onvol.net Har också en hel del dubbletter förstås. Ha en bra dag! Tommy

Örjan
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 22 februari 2010 kl 18:07 - IP Citera Örjan

Hei Tommy. jeg samler også på Stina-kort. Har mange fine nå. Jeg har funnet en som heter Stina Broome,f.1916 død 2004. Kan det være riktig? Hva vet du om henne? Jeg bor i Norge,og har ikke klart å finne mye om henne.Jeg har også en del bokmärken hun har tegnet. Kunne lagt ut bilde av vykort her,men vet ikke hvordan det gjøres.Håper på positivt svar.Mvh Örjan. min mail: orvolla@gmail.com

Örjan
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 13 maj 2010 kl 15:59 - IP Citera Örjan

turnip skrev:

Hej. Samlar Stina Broome kort sedan många år. Det börjar bli så många att jag funderar på att göra en katalog. Men jag behöver lite mer material och information. Jag ser ibland kort på auktion men tyvärr är dom sällan beskrivna bra. Jag behöver veta kortnumret och ibland också vilken typ av baksida kortet har. Stina korten har en lite kompliserad numrering och dessutom är dom flesta korten i två storlekar. Skulle vara kul om någon hörde av sig till mig om Stina kort. Om någon är riktigt intresserad har jag en del intressanta uppgifter. Mitt e-mail är turnip@onvol.net Har också en hel del dubbletter förstås. Ha en bra dag! Tommy

Hei. Svensk illustratør og tegner. Født,  Stina Kolthoff, 1891 i Charlottenberg, d. i Stockholm 1991. Hun gikk på skole i Arvika. Senere flyttet familien til Hammarby utenfor Nora. Hun studerte kunst i Stockholm. Hun møtte sin mann i Hammarby, og senere flyttet hun med sin familie til Stockholm. De fikk 2 barn. Stina Broome tegnet og malte hele sitt liv,de siste årene av sitt liv bodde hun på et hjem. Forruten å male akvareller, og med fargepenner, malte hun mye porselen.

Mvh Örjan Larsen.-

Anpassad sökning

Tyvärr, du kan inte skriva något svar.
Detta forum har låsts av administratören!

Skicka svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till forum
Du Kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du Kan inte svara på ämnen i detta forum
Du Kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du Kan inte rösta i omröstningar i detta forum