Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarVisa lista på medlemmar  Sök i forumetSök
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Signaturer (Låst forum Låst forum)
 Gamla Vykorts forum för vykortssamlare -> Signaturer
Ämne Ämne: Mucha Skicka svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Prev Topic | Nästa ämne >>
88per
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 11 juni 2010 kl 23:21 - IP Citera 88per

Hej, jag är lite småstressad just nu då jag hittat en Mucha från 1900 (ej postgånget) bland mina vykort som jag håller på att sälja.. Känns inte som Tradera är det bästa stället att sälja kortet, kanske ska jag pröva med ebay. Eller om någon har andra förslag, ebay verkar lite småkrångligt, men jag har ett 30-tal andra utländska vykort från Paris kring 1900.. Jättetacksam för tips.

Thorbjorn
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 14 juni 2010 kl 14:17 - IP Citera Thorbjorn

Inte så stor erfarenhet av att sälja Mucha-kort, däremot har jag köpt några.

Tradera hade ett fint mucha-kort utlagd för ca ett halvår sen som inte nådde upp till säljarens reservationspris (800 villjag minnas).

Både ebay och delcampe ligger oftast ute med ett hyfsat antal mucha. En del verkar "långligga " där till hyggligt höga priser typ 500 euro/dollar för sekelskifteskort av Mucha. Några extrema undantag finns ju, typ Waverley Cycles-kortet som legat ute en tid på eBay för ca 30 000 dollar.

Jag gissar att Delcampe har lägre avgifter än eBay och med mera fokus på Europa, speciellt franskspråkiga områden. Åtminstone så har Delcampe mycket mera vykort som verkar ligga där länge. Är man villig att sänka sitt utrop verkar dom försvinna fort även där!

Några auktionsföretag som regelbundet säljer Mucha i Europa vid större auktioner en/flera ggr per år är annars www.meixner.de och www.profila.hu samt http://www.wiener-werkstaette-postkarten.com/.  Där kan du hitta gamla auktioner och få en uppfattning om utbud, uppnådda priser och antalet ej sålda.

Någon annan med erfarenhet av försäljning som kan kommentera de olika auktionshusens avgifter, prisnivåer och allmänna smidighet att jobba med?

Anpassad sökning

Tyvärr, du kan inte skriva något svar.
Detta forum har låsts av administratören!

Skicka svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till forum
Du Kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du Kan inte svara på ämnen i detta forum
Du Kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du Kan inte rösta i omröstningar i detta forum