Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarVisa lista på medlemmar  Sök i forumetSök
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Allmänt om gamla vykort (Låst forum Låst forum)
 Gamla Vykorts forum för vykortssamlare -> Allmänt om gamla vykort
Ämne Ämne: Ny samlare vill ha tips Skicka svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Prev Topic | Nästa ämne >>
RogerS
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 24 september 2010 kl 12:01 - IP Citera RogerS

Hej!

Efter att ha kommit över en del gamla vykort från min hemstad Lysekil har jag nu funderat på att samla lite mer organiserat. Mest för att jag gillar utmaningen att hitta fler gamla kort, dels att jag tycker man skall bevara de gamla fina motiven, men också för att jag vill visa mina barn hur det såg ut här hemmakring förr i tiden. Är även en sportidiot så jag kommer samla på mig det jag hittar där som är av intresse...

Några frågor från en novis:

Vad bestämmer priset på ett kort. Jag följer försäljningar på Tradera och hittar vissa kort med mycket högre pris. Vad värdesätts? Kanske en idiotfråga, men jag vill bara få lite vägledning.

Var hittar man sina objekt. Tradera verkar ju bra, men finns det fler kanaler?

Hur håller man uppe kvaliteten på korten, d.v.s. vad gör man för att de inte skall bli förstörda.

Är det viktigt att de är "postade" med frimärken och stämplar? Värdemässigt alltså.

Om någon har mer nybörjartips så hjälp mig gärna! Länkar till hemsidor etc. Är en person som alltid satsar 100% Så detta blir förmodligen min nya giv :) 

ciabatti
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 09 oktober 2010 kl 17:29 - IP Citera ciabatti

Hej Välkommen som ny samlare.

Det är efterfrågan som avgör ett pris på de mesta.

Man kan lägga ut en auktion på 1kr eller mera,

efterfrågan avgör sedan om det blir sålt eller högtpris eller ej.

Vykort som är postade o skrivna vackert uppskattas oftast mest då blir de lite historia i vyn o man ser när de är postat, men ett vackert oanvänt kort går också bra tycker jag.

Jag har själv en hemsida med en del trevliga Lysekil vykort.

Välkommen in o titta har en del Lysekil vykort till salu men ej de på min hemsida www.ciabatti.se

Mvh Stefan Ciabatti

Anpassad sökning

Tyvärr, du kan inte skriva något svar.
Detta forum har låsts av administratören!

Skicka svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till forum
Du Kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du Kan inte svara på ämnen i detta forum
Du Kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan rösta i omröstningar i detta forum