Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarVisa lista på medlemmar  Sök i forumetSök
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Nya Efterlysningen
 Gamla Vykorts forum för vykortssamlare -> Nya Efterlysningen
Ämne Ämne: Låsta forum ? Skicka svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Prev Topic | Nästa ämne >>
chang
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 26 september 2011 kl 12:38 - IP Citera chang

Varför är alla andra forum låsta ?

Eller är det bara jag som inte kan öppna dom ?

Rolle
Silvermedlem
Silvermedlem

Postats: 27 september 2011 kl 15:45 - IP Citera Rolle

Ja, det kan man undra, låst är det också för mig.

Antagligen har någon saboterat sidorna, att det måste stängas.

p-per
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 27 september 2011 kl 20:22 - IP Citera p-per

Dom låstes i samma veva, som forumet blev usatt för sabotage för någon vecka sen.
Tillbaka överst Se p-per's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av p-per Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Gamla Vykort
Administrationsgrupp
Administrationsgrupp

Postats: 30 september 2011 kl 01:45 - IP Citera Gamla Vykort

Ja, det stämmer!

Jag låste de andra forumen för några veckor sedan då någon "automatisk robot" plötsligt registrerade 200 nya medlemmar som sedan började spamma forumet med allehanda reklammedelanden!

De kom från ett tiotal olika IP-nummer och de är givetvis spärrade nu, så jag ska prova att öppna upp några av de andra trådarna också, för det var i de trådarna nästan allt skräp hamnade!

Lite klurig spamning, för de 200 nya "medlemmarna" (som nu är raderade) registrerades efterhand under flera dagars tid och först därefter började skräpmeddelandena komma!

Redigerad av Gamla Vykort den 30 september 2011 kl 01:47
Tillbaka överst Se Gamla Vykort's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Gamla Vykort Besök Gamla Vykort's Hemsida Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

chang
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 16 april 2017 kl 17:21 - IP Citera chang

Dags att öppna de låsta forumen snart ?

Gamla Vykort
Administrationsgrupp
Administrationsgrupp

Postats: 17 april 2017 kl 07:46 - IP Citera Gamla Vykort

Nej, det är inte aktuellt att öppna övriga trådar. Det är ett urgammalt forum från 2003 som inte går att uppgradera och som jag skrivit flera gånger tidigare är det obegripligt att det fortfarande fungerar. Väntar bara på den oundvikliga kraschen som egentligen borde kommit för länge. länge sedan. Det har ju varit många småfel i många år, t ex att det blir felmeddelande när man skriver nya inlägg, trots att de fungerar och sista tiden har vissa bokstäver bytts ut på något konstigt sätt. Men det går som sagt inte att åtgärda i denna gamla version av programmet.

Det är Facebookgruppen "Gamla Vykort" som gäller framöver och många gör redan nu efterlysningar och visar intressanta korten redan nu i den gruppen, som har nästan 500 medlemmar.
Tillbaka överst Se Gamla Vykort's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Gamla Vykort Besök Gamla Vykort's Hemsida Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Rospiggen
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 17 april 2017 kl 08:48 - IP Citera Rospiggen

Jag tycker att det är synd att forumet försvinner på sikt. Jag kommer hit enbart för att jag tycker att det är ett kul tidsfördriv att lösa gåtorna med bilder från okända platser. I Facebookgruppen försvinner de inläggen bland en massa annat som jag inte är lika intresserad av.
Tillbaka överst Se Rospiggen's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Rospiggen Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

tornsvala1010
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 17 april 2017 kl 09:21 - IP Citera tornsvala1010

En möjlighet är i framtiden en Facebook grupp med
efterlysning .
Tillbaka överst Se tornsvala1010's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av tornsvala1010 Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Gamla Vykort
Administrationsgrupp
Administrationsgrupp

Postats: 17 april 2017 kl 10:06 - IP Citera Gamla Vykort

Rospiggen skrev:
Jag tycker att det är synd att forumet försvinner på sikt. Jag kommer hit enbart för att jag tycker att det är ett kul tidsfördriv att lösa gåtorna med bilder från okända platser. I Facebookgruppen försvinner de inläggen bland en massa annat som jag inte är lika intresserad av.

Det håller jag med om, tanken med Facebookgruppen var i första hand att medlemmarna skulle visa vykort och skriva lite om motivet, men som det är nu är det många som bara skickar upp vykort helt utan kommentarer.

När kraschen kommer är en annan idé att starta ett helt nytt forum för efterlysningarna, men det går då inte att föra över de gamla efterlysningarna utan att de förlorar de gamla webbadresserna och försvinner då i Googles indexering. Ska kolla vidare på detta under våren.

Gamla Vykort
Administrationsgrupp
Administrationsgrupp

Postats: 17 april 2017 kl 10:07 - IP Citera Gamla Vykort

tornsvala1010 skrev:
efterlysning .

Ja, det är helt klart en bra tanke som tål att fundera över!

bark
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 17 april 2017 kl 10:31 - IP Citera bark

Gamla Vykort skrev:
tornsvala1010 skrev:
efterlysning .

Ja, det är helt klart en bra tanke som tål att fundera över!

Problemet där är väl att man inte kan visa så stora bilder på Facebook.
Tillbaka överst Se bark's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av bark Besök bark's Hemsida Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

moses s
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 17 april 2017 kl 10:43 - IP Citera moses s

Ett annat problem är att alla inte vill använda Facebook. För mig är det otänkbart.
Tillbaka överst Se moses s's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av moses s Besök moses s's Hemsida Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Perra G
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 20 april 2017 kl 18:18 - IP Citera Perra G

Jag håller tummarna för att det här forumet lever länge än.
Jag har fått mycket hjälp här av duktiga deckare. Facebook avstår även jag från.
Ett tack till Stenborg? som håller liv i "Gamla Vykort"
Tillbaka överst Se Perra G's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Perra G Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Anpassad sökning

Om du vill skriva ett svar på detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

Skicka svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till forum
Du Kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du Kan inte svara på ämnen i detta forum
Du Kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du Kan inte rösta i omröstningar i detta forum