Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarVisa lista på medlemmar  Sök i forumetSök
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Pressbyrån (Låst forum Låst forum)
 Gamla Vykorts forum för vykortssamlare -> Pressbyrån
Ämne Ämne: Status på projektet Skicka svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Prev Topic | Nästa ämne >>
Wasa
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 23 februari 2004 kl 14:28 - IP Citera Wasa

Inga nya inlägg sedan 30 November, har projektet stannat av? .. Finns det nån som kan ge en rimlig bedömning på hur många kort Pressbyrån gav ut under åren 1943-1955?..

Tillbaka överst Se Wasa's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Wasa Besök Wasa's Hemsida Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

ekenäs
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 05 oktober 2004 kl 10:59 - IP Citera ekenäs

Projektet har inte stannat av, men det går långsamt. En av orsakerna till att det går långsamt kan vara att det finns i runda slängar ca: 35000 olika kort i det mindre A5 formatet. Då har jag även räknat in kort tryckta av ALGA. I det större A6 formatet, som jag själv är mest intresserad av finns det ca 15000 olika kort utgivna i s/v. Dessa börjades att ges ut 1955. I A6 formatet tillkommer dessutom färgkorten.

Mvh

Robert

Redigerad av ekenäs den 05 oktober 2004 kl 11:40

Butros
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 08 november 2004 kl 18:30 - IP Citera Butros

Beteckningen "A5" om vykort som är mindre än "A6" förefaller mig märklig. För kort i storleken "A6" överensstämmer beteckningen med pappersformatet.

Finns det inget lämpligare formatnamn än "A5" för de mindre korten, eller är det accepterat i vykortssammanhang?

bark
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 08 november 2004 kl 19:23 - IP Citera bark

Butros skrev:
formatnamn än "A5" för de mindre korten, eller är det accepterat i vykortssammanhang?

Jag brukar kalla dem för "gamla formatet". Alla verkar begripa det även om det inte är speciellt precist.

Tillbaka överst Se bark's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av bark Besök bark's Hemsida Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

bedajji
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 08 november 2004 kl 19:35 - IP Citera bedajji

Hejsan!

Jag håller med dig Butros, beteckningen "A5" förefaller sig lite märklig och inte så lite heller. "A5" är ju hälften av ett "A4", mao dubbelt så stort som ett "A6".

Jag håller mig till benämningen "gamla formatet" eller "14 x 9", det verkar alla bergipa. Vad den rätta benämningen är vet jag inte, men det kanske finns någon som vet eller kan luska fram det.

M.v.h. /Örjan

Anpassad sökning

Tyvärr, du kan inte skriva något svar.
Detta forum har låsts av administratören!

Skicka svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till forum
Du Kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du Kan inte svara på ämnen i detta forum
Du Kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du Kan inte rösta i omröstningar i detta forum