Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarVisa lista på medlemmar  Sök i forumetSök
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Nya Efterlysningen
 Gamla Vykorts forum för vykortssamlare -> Nya Efterlysningen
Ämne Ämne: Funkishus i Stockholm? Skicka svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Prev Topic | Nästa ämne >>
bark
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 19 april 2004 kl 11:47 - IP Citera bark

Jag har köpt en trave oanvända Stockholmskort, där den tidigare ägaren ofta klippt ner korten, kanske för att få plats med dem i ett album.

Det jag undrar över är det här kortet:

Att det är ett Pressbyråkort är ju klart, men var är det taget? Att det är i Stockholmsområdet är en kvalificerad gissning, och min magkänsla säger "Gärdet". Men finns någon här som vet bättre?

Redigerad av bark den 23 april 2004 kl 23:32
Tillbaka överst Se bark's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av bark Besök bark's Hemsida Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Guests
Gästgrupp
Gästgrupp

Postats: 24 april 2004 kl 20:36 - IP Citera Guests

Jo det ser nästan ut som Sandhamnsgatan i riktning mot Kampermentsbadet
Tillbaka överst Se Guests's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Guests Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Guests
Gästgrupp
Gästgrupp

Postats: 24 april 2004 kl 21:40 - IP Citera Guests

Jag kan inte riktigt matcha det mot kartan som jag tittar på, men det kanske är Östhammarsgatan istället för Sandhamnsgatan?
Tillbaka överst Se Guests's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Guests Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Guests
Gästgrupp
Gästgrupp

Postats: 24 april 2004 kl 21:45 - IP Citera Guests

Jag tror att det är Smedsbacksgatan uppe på Gärdet.
Det är inte Sandhamnsgatan det vet jag, för jag är uppväxt där på 50-talet...

Guests
Gästgrupp
Gästgrupp

Postats: 24 april 2004 kl 21:48 - IP Citera Guests

Kan vara Rindögatan

bark
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 24 april 2004 kl 23:32 - IP Citera bark

Från en bekant:

Som någon skriver är det likt Smedsbacksgatan mot korsningen med Furusundsgatan. Jag kände igen utseendet för en vän bor där. Men, då jag tittar på området via http://www.lantmateriet.se/sbindex.htm så tycker jag att Sm. svänger för lite mer på en gång i en krök än vad kortet verkar göra. Kan ju vara en förändrig/synvilla. Men om du tittar på flygfotot så är det stor likhet, punkthus, lägre hus i länga etc...

Redigerad av bark den 25 april 2004 kl 01:17
Tillbaka överst Se bark's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av bark Besök bark's Hemsida Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

bark
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 26 april 2004 kl 10:39 - IP Citera bark

Och här från en annan bekant:

Jag tycker att det ser ut som Rindögatan (norra Gärdet).

Guests
Gästgrupp
Gästgrupp

Postats: 31 maj 2004 kl 21:59 - IP Citera Guests

Hej!

Född och uppvuxen som jag är på Gärdet kände jag genast igen bilden som är tagen på Rindögatan. Huset på höger sida är Rindögatan 27.

Hälsningar från Tine

Harald Långben
Ny medlem
Ny medlem

Postats: 05 december 2018 kl 14:02 - IP Citera Harald Långben

Hej!

Jag bor på Rindögatan och samlar på vykort därifrån. Om Du funderar på sälja det fina kortet vore jag tacksam o Du hörde av dig.
vänligen
Harald

Anpassad sökning

Om du vill skriva ett svar på detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

Skicka svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till forum
Du Kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du Kan inte svara på ämnen i detta forum
Du Kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte redigera dina inlägg i detta forum