Författare |
|
hasse1 Guldmedlem

|
Postats: 21 december 2014 kl 19:07 - IP
|
|
|
Flera av korten i detta album var från Mariefred. Kan detta vara ett postkontor i Mariefred?

Redigerad av hasse1 den 29 september 2018 kl 19:24
|
Tillbaka överst |
|
|
AnnaLiw Guldmedlem

|
Postats: 21 februari 2015 kl 16:40 - IP
|
|
|
Här en bild från Storgatan 5 i Mariefred. Vissa saker stämmer, andra inte. Likheter finns, t ex balkongens fäste, gatubeläggningen, del av trappan - i såfall tillbyggd, en slags "ram" där tidigare dörr kan ha suttit. Fasaden är lik den på vykortet, men stämmer inte helt, "rutorna" i mönstret på fasaden är lite olika, även om stilen är samma... ett försök i allafall... (Bild från Google maps/streetview)
Redigerad av AnnaLiw den 25 februari 2015 kl 23:28
|
Tillbaka överst |
|
|
Theresa Ny medlem

|
Postats: 24 september 2018 kl 13:11 - IP
|
|
|
Jag vet att det har gått relativt lång tid sedan denna postades, men detta är helt klart från Mariefred, och just den plats som syns ovan. Numera är detta café Blå Katten. Vilken tid är vykortet ifrån? Jag skriver just nu om post och postmästare för Hembygdsföreningen i Mariefred och är mycket intresserad av denna bild.
__________________ Theresa
|
Tillbaka överst |
|
|
Theresa Ny medlem

|
Postats: 24 september 2018 kl 13:15 - IP
|
|
|
Detta är absolut Mariefred, och mycket riktigt på Storgatan, som numera inhyser Blå Katten café. Jag skriver precis för Mariefreds hembygdsförening om post/postkontor på orten och är mycket intresserad av din bild. Kan jag skicka ett meddelande till dig hasse1? Vilken tid är bilden från? Mvh
Theresa
|
Tillbaka överst |
|
|
Theresa Ny medlem

|
Postats: 25 september 2018 kl 19:39 - IP
|
|
|
Mannen på bilden heter Thure Berglund, bilden ska vara tagen innan 1911.
|
Tillbaka överst |
|
|
hasse1 Guldmedlem

|
Postats: 29 september 2018 kl 19:23 - IP
|
|
|
Tack Theresa för att du kan bekräfta platsen och för den intressanta informationen.
|
Tillbaka överst |
|
|