Aktiva ämnenAktiva ämnen  Visa lista på medlemmarVisa lista på medlemmar  Sök i forumetSök
  RegistreraRegistrera  Logga inLogga in
Nya Efterlysningen
 Gamla Vykorts forum för vykortssamlare -> Nya Efterlysningen
Ämne Ämne: Kristinehamn eller Tyskland? Skicka svarPosta nytt ämne
Författare
Meddelande << Prev Topic | Nästa ämne >>
Perra G
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 13 december 2016 kl 23:44 - IP Citera Perra G

Svenskt motiv på tyskt papper? Engelskspråkigt papper har jag sett ibland med svenska motiv. Däremot aldrig tyskspråkigt, men varför inte?
Tillbaka överst Se Perra G's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Perra G Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

adam
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 16 december 2016 kl 10:14 - IP Citera adam

Byggnaden känns tämligen svensk, så tror vi bör hålla oss i trakterna kring Kristinehamn... Men vad för någon byggnad är det vi ser? En skola? Ett barnhem? Någon annan institutionsbyggnad?

Samlar Helsingborg, Hallen, Vattentorn m.m.
Tillbaka överst Se adam's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av adam Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Eva_L
Silvermedlem
Silvermedlem

Postats: 23 december 2016 kl 18:02 - IP Citera Eva_L

Enligt uppgift skulle det kunna vara Källgårdsskolan i Kristinehamn. Den byggdes 1870, men är nu riven och jag hittar ingen bra bild som kan bekräfta att det är den.
Tillbaka överst Se Eva_L's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Eva_L Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

tornsvala1010
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 24 december 2016 kl 03:43 - IP Citera tornsvala1010

Dingtuna en tätort i Västerås kommun .

http://dingtunaskola05.moobis.se/2016/08/29/dingtuna-150-ar-och-forsta-laxan-i-svenska/

Redigerad av tornsvala1010 den 24 december 2016 kl 03:49
Tillbaka överst Se tornsvala1010's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av tornsvala1010 Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Rospiggen
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 24 december 2016 kl 07:31 - IP Citera Rospiggen

Observera att det är samma exemplar av vykortet på den bilden.
Tillbaka överst Se Rospiggen's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Rospiggen Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Perra G
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 24 december 2016 kl 10:28 - IP Citera Perra G

Jag köpte mitt kort av en vykortshandlare för några veckor sedan, och blev milt sagt förvånad när jag såg det igen.
Likheterna med Dingtuna skola - som är väl avbildad - på sidan tycker jag är små eller obefintliga.
Tillbaka överst Se Perra G's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Perra G Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Öjkas
Guldmedlem
Guldmedlem

Postats: 03 januari 2017 kl 19:33 - IP Citera Öjkas

Jag tror att man kan avföra Källgårdsskolan. Ett par bilder av den, den övre från 1977:

Tillbaka överst Se Öjkas's Profil Leta efter andra inlägg som skrivits av Öjkas Skicka privat meddelande Lägg till på kompislistan

Anpassad sökning

Om du vill skriva ett svar på detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

Skicka svarPosta nytt ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till forum
Du Kan inte posta nya ämnen i detta forum
Du Kan inte svara på ämnen i detta forum
Du Kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du Kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du Kan inte rösta i omröstningar i detta forum